Cel studiów: Studia podyplomowe z administracji mają na celu poszerzenie wiedzy niezbędnej dla pracownika administracji publicznej poprzez wzbogacenie i uaktualnienie wiedzy słuchaczy o problematykę prawną, głównie o umiejętność posługiwania się podstawowymi instrumentami prawnymi. Absolwent zdobędzie wiedzę dotyczącą wszelkich aspektów związanych z administracją, a także zapozna się z treścią odpowiednich aktów prawnych. Dzięki tym studiom podnosi on swoje kwalifikacje zawodowe i uzyskuje kompetencje wymagane prawem obowiązującym.
Zagadnienia objęte programem nauczania:
-
Standardy europejskie w administracji.
-
Prawo i ustrój samorządu terytorialnego.
-
Status pracownika samorządowego.
-
Procedura administracyjna.
-
System nadzoru i kontroli finansów publicznych.
-
System ochrony danych osobowych w Rzeczpospolitej Polskiej.
-
Propedeutyka prawa cywilnego.
-
Prawa stanu i rejestry praw stanu.
-
System i procedura sądowo-administracyjna.
-
System zamówień publicznych.
-
Polityka społeczna.
-
Seminarium dyplomowe.