Administracja i zarządzanie finansami publicznymi

Cel studiów: Studia podyplomowe z administracji i zarządzania finansami publicznymi mają na celu przygotowanie słuchaczy do podjęcia pracy w administracji i instytucjach publicznych poprzez poszerzenie ich wiedzy z dziedziny funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności sektora finansów publicznych. Absolwent dysponuje wiadomościami teoretycznymi i praktycznymi, a także posiada umiejętność diagnozowania i analizowania procesów występujących w gospodarce finansowej zarówno Państwa, jak i samorządu terytorialnego.

Zagadnienia objęte programem nauczania:

  1. Prawo pracy w praktyce funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego.

  2. Analiza ekonomiczna projektów inwestycyjnych z uwzględnieniem wartości pieniądza w czasie.

  3. Procedura administracyjna.

  4. Analiza finansowa.

  5. Kapitał ludzki w administracji publicznej-zasady zarządzania i organizacji.

  6. Pojęcie i funkcje budżetu zadaniowego.

  7. Postępowanie w sprawie pozyskania dofinansowania ze źródeł europejskich.

  8. Zarządzanie ryzykiem i kontrola zarządcza.

  9. Organizacja zarządzania finansami administracji publicznej.

  10. Zarządzanie projektami.

  11. Zastosowanie systemów informatycznych w zarządzaniu.

  12. Sposoby zarządzania konfliktem w jednostkach samorządu terytorialnego.

  13. System konsultacji społecznych.

  14. Samorząd terytorialny. Zasady i organizacja.

  15. System zarządzania jakością administracji publicznej.

  16. Propedeutyka wiedzy o rachunkowości. Rachunkowość budżetowa.

  17. Seminarium dyplomowe.

Adresaci studiów: Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby posiadające dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (licencjat, inżynier, magister).

Liczba godzin: 204

Czas trwania studiów: 2 semestry